Przedszkole nr 261 "Pod dębami"
Rozkład dnia
RAMOWY ROZKŁAD DNIA:
07:00–8:50 Zabawy w kącikach zainteresowań, praca z zespołem dzieci lub indywidualna, praca z dzieckiem zdolnym, czynności porządkowe, ćwiczenia poranne, schodzenie się dzieci, czynności opiekuńcze, zabawy swobodne, tworzenie okazji do wymiany informacji, rozmowy indywidualne z dziećmi, dyskutowanie, zabawy ruchowe, kontakty z rodzicami.
08:50–9:00 Przygotowanie do śniadania, czynności higieniczne, czynności samoobsługowe, pełnienie dyżurów.
9:00-9:15 Śniadanie – wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych.
09:15–9:45 Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową, zajęcia i zabawy edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego.
9.45–10:00 Gry i zabawy ruchowe, swobodna aktywność w kącikach zainteresowań, zgodnie z potrzebami dzieci.
10:00–10:30 Zajęcia edukacyjne w oparciu o podstawę programową, zajęcia i zabawy edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego.
10:30–12:15 Zabawy, gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, zabawy organizowane i swobodne na placu przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze, tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania, podejmowanie zabaw badawczych, konstrukcyjno-technicznych, wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą, zabawy dowolne, rozmowy indywidualne.
12:15–11:30 Przygotowanie do obiadu. Czynności porządkowo-higieniczne.
12:30–13:00 Obiad – I danie - wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych.
13:00–14:30 Odpoczynek poobiedni grupy 3 latków
13.00-13:30 Zabawy relaksacyjne, słuchanie bajek, muzyki - wyciszenie (4,5,6 latki).
13.30-15:00 Zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia słownikowe, praca wyrównawcza, indywidualna, pobyt w ogrodzie przedszkolnym, zabawy dowolne.
15:00-15:15 Podwieczorek - wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych.
15:15 - 17.00 Zabawy dowolne w sali lub na powietrzu, spacery, ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych, zajęcia wyrównawcze, wspieranie rozwoju dzieci poprzez: zabawy dydaktyczne, ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe, itp., zabawy ruchowe, zabawy konstrukcyjne, zabawy rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, rysowanie.