Przedszkole nr 261 "Pod dębami"
Ramowy rozkład dnia
Ramowy rozkład dnia
RAMOWY ROZKŁAD DNIA
Grupa dzieci 4 letnich „Żabki”
07:00–8:40 Zabawy w kącikach zainteresowań, praca z zespołem dzieci lub indywidualna, praca z dzieckiem zdolnym, czynności porządkowe, ćwiczenia poranne, schodzenie się dzieci, czynności opiekuńcze, zabawy swobodne,rozmowy indywidualne z dziećmi, dyskutowanie, zabawy ruchowe.
08:50–9:00 Przygotowanie do śniadania, czynności higieniczne, czynności samoobsługowe, pełnienie dyżurów.
9:00–9:30 Śniadanie – wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych.
09:30–10:00 Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową, zajęcia i zabawy edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego.
10:00–10:30 Gry i zabawy ruchowe, swobodna aktywność w kącikach zainteresowań, zgodnie z potrzebami dzieci.
10:30–11:45 Zabawy, gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, zabawy organizowane i swobodne na placu przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze, tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania, podejmowanie zabaw badawczych, konstrukcyjno-technicznych, wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą, zabawy dowolne, rozmowy indywidualne.
11:45–12:00 Przygotowanie do obiadu. Czynności porządkowo-higieniczne.
12:00–12:30 Obiad – I i II danie - wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych.
12:30-13.00 Odpoczynek słuchanie muzyki, bajki
13:00–14:45 Zabawy dowolne w sali lub na powietrzu, spacery, ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych, zajęcia wyrównawcze, wspieranie rozwoju dzieci poprzez: zabawy dydaktyczne, ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe, itp., zabawy ruchowe, zabawy konstrukcyjne, zabawy rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, rysowanie.
14.45-15.00 Przygotowanie do podwieczorka. Czynności porządkowo-higieniczne.
15.00-15.15 Podwieczorek - wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych.
15.15–17.00 Zabawy dowolne według zainteresowań, zajęcia w małych zespołach, prace porządkowe, tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci, rozmowy indywidualne, rozchodzenie się dzieci.