Przedszkole nr 261 "Pod dębami"

RAMOWY ROZKŁAD DNIA

 

 

 

RAMOWY ROZKŁAD DNIA

 

  • 07:30–8:50 Schodzenie się dzieci. Zabawy w kącikach zainteresowań, zabawy  spontaniczne, swobodne, praca z zespołem dzieci lub indywidualna, praca z dzieckiem zdolnym, czynności porządkowe,  czynności opiekuńcze, , zabawy ruchowo- muzyczne, ćwiczenia poranne.
  • 08:50–9:00 Przygotowanie do śniadania, czynności higieniczne, czynności samoobsługowe,
  • 9:00–9:30 Śniadanie – wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie  nawyków higieniczno-kulturalnych.
  • 09:30–10:00 Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową, zajęcia  i zabawy edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego.
  • 10:00–10:30      Gry i zabawy ruchowe, swobodna aktywność w kącikach zainteresowań, zgodnie z potrzebami dzieci.
  • 10:30–11:00      Zajęcia edukacyjne w oparciu o podstawę programową, zajęcia i zabawy edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego.
  • 11:00–12:15      Zabawy, gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, zabawy  organizowane i swobodne na placu przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze, tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania, podejmowanie zabaw badawczych, konstrukcyjno-technicznych, wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą, zabawy dowolne, rozmowy indywidualne.
  • 12:15–12:30      Przygotowanie do obiadu. Czynności porządkowo-higieniczne.
  • 12:30–13:00      Obiad – I i  II  danie - wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie  nawyków higieniczno-kulturalnych.
  • 13.00-13.30     Kwadrans na bajkę, słuchanie muzyki, zabawy i ćwiczenia relaksacyjne.
  • 13:30- 14.20      Zabawy dowolne w sali lub na powietrzu, spacery, ćwiczenia utrwalające wiadomości z  zajęć edukacyjnych, zajęcia wyrównawcze, wspieranie rozwoju dzieci poprzez: zabawy dydaktyczne, ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe, itp., zabawy ruchowe, zabawy konstrukcyjne, zabawy rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, rysowanie.
  • 13:30–14:20   Zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia słownikowe, praca wyrównawcza,  indywidualna, pobyt w ogrodzie przedszkolnym, zabawy dowolne.
  • 14.20- 14.30 Przygotowanie do podwieczorku.
  • 14.30-15.00  Podwieczorek - wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie  nawyków higieniczno-kulturalnych.
  • 15.00–16.30    Zabawy dowolne według zainteresowań, zajęcia w małych zespołach, prace porządkowe, tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i  zainteresowania dzieci, rozmowy indywidualne, rozchodzenie się dzieci.