Przedszkole nr 261 "Pod dębami"
RAMOWY ROZKŁAD DNIA
Ramowy rozkład dnia
7.00 - 8.50 Schodzenie się dzieci. Zajęcia opiekuńcze. Inicjowanie rozmów z dziećmi, zabawy dowolne – stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci, praca z zespołem dzieci lub indywidualna, poranne ćwiczenia gimnastyczne.
8.50 - 9.00 Przygotowanie do śniadania czynności higieniczno-samoobsługowe.
9.00 – 9. 15 ŚNIADANIE. Kształtowanie nawyków higienicznych i kulturowych oraz dbałości o zdrowie.
9.15– 9.45 I Realizacja zajęć edukacyjno- wychowawczych z całą grupą w oparciu o podstawę programową , zajęcia i zabawy edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego.
9.45 – 10.00 Swobodne zabawy dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela, gry i zabawy ruchowe.
- 00– 10.30 II Realizacja zajęć edukacyjnych w oparciu o podstawę programową, zajęcia i zabawy edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego.
10.30 – 11.15 Zabawy, gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, zabawy organizowane i swobodne w ogrodzie przedszkolnym, zajęcia ruchowe, wycieczki, spacery, obserwacje przyrodnicze, prace gospodarcze, porządkowe, ogrodnicze, tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania, podejmowanie zabaw badawczych konstrukcyjno-technicznych , wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą, rozmowy indywidualne.
11.15 – 11.30 Przygotowania do obiadu, czynności samoobsługowe i higieniczne.
11.30 – 12.00 OBIAD I DANIE. Przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku. Kształtowanie umiejętności prawidłowego posługiwania się sztućcami.
12.00 – 13.30 Zabawy relaksacyjne, słuchanie bajek, muzyki – wyciszenie.
( 4,5,6latki) Zabawy edukacyjne, ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości, utrwalanie piosenek i wierszy oraz zdobytych wiadomości, zabawy dowolne w kącikach zainteresowań lub na powietrzu, ćwiczenia mowy, artykulacyjne , oddechowe itp.
13.30 – 14.00 OBIAD II DANIE. Czynności samoobsługowe, porządkowo- higieniczne.
14.00 – 15.00 Zabawy i gry dydaktyczne , stolikowe, ćwiczenia słownikowe, praca wyrównawcza, indywidualna
15.00 – 15.30 PODWIECZOREK. Wpajanie zasad dobrego wychowania , wyrabianie nawyków higieniczno- kulturowych.
15.30 – 17.00 Zabawy inspirowane przez dzieci, zajęcia w małych zespołach, tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci, porządkowanie sali, zabawy w ogrodzie, rozmowy indywidualne, rozchodzenie się dzieci.